Shadow of the Tomb Raider Crypt Locations Guide

SHADOW OF THE TOMB RAIDER | ALL CRYPT LOCATIONS GUIDE
Video: SHADOW OF THE TOMB RAIDER | ALL CRYPT LOCATIONS GUIDE

Inhoud

Shadow of the Tomb Raider is een lang spel als je een completist bent. Van spullen en survival-caches tot schatkisten en muurschilderingen, er zijn heel veel verzamelobjecten te krijgen.

Terwijl je door het spel loopt, kom je verschillende crypten tegen, waarvan je er veel kunt vinden door kaarten te zoeken of te vinden. Er zijn er 10 in totaal en elk van hen heeft een uniek stuk materiaal dat je nergens anders kunt vinden. Deze overblijfselen (uitrusting) dragen bepaalde extraatjes mee die Lara buffs geven tijdens een gevecht of helpen haar hier beter te gebruiken om te overleven. Sommigen helpen haar zelfs gemakkelijker middelen te vinden.

Jij niet nodig hebben deze om het spel te verslaan, maar ze helpen wel. Net zoals uitdaging tombes, zou je deze moeten aanvullen als je ze tegenkomt om je speelkracht en eindspel te maximaliseren.

In de onderstaande gids gaan we verder waar je elke crypte vindt, hoe je erin kunt komen en welke overblijfselen of verzamelobjecten die je in de sarcofaag vindt in het hart van elk van hen. We hebben ook video-walkthroughs aan elk van hen toegevoegd om u te helpen ze sneller klaar te krijgen.

Bekijk ook onze andere handleidingen onderaan dit artikel.

Crypt # 1: Peruvian Jungle

Basiskamp: Vliegtuig Wrak
Vestige Beloningen: Eveningstar's Boots (oogst meer natuurlijke hulpbronnen)

De eerste crypte in het spel bevindt zich in de buurt van waar je voor het eerst begint in het gebied van de Peruaanse Jungle. Nadat je het hebt gedaan creëerde / vond je je eerste basiskamp, gezicht het wrak in de kleine vijver voor je.

Gaan recht langs de kustlijn en klim daar op de kleine klif. Gebruik jouw pijl en boog pijl om de houten muur naar beneden te trekken en naar binnen te gaan.

Zodra u het eerste kruispunt bereikt, gebruikt u de hefboom naar rechts om de poort voor je te openen. Volg het pad rond, hou halverwege de touwval in de gaten om een ​​a te vinden muurschildering.

Van de muurschildering, ga rechts en volg het pad naar het einde. Open daar de poort om een ​​kortere weg terug naar het begin van de crypte te maken. Draai je om en zoek de spleet in de muur naar links. Ga naar binnen om een ​​handvol verzamelobjecten te vinden.

Gaan terug naar de muurschildering en ga rechtdoor. Je glijdt langs de kade en vindt de sarcofaag voor je. Binnenin vind je de Eveninstar's Boots, een stuk beentand waarmee je meer natuurlijke hulpbronnen kunt oogsten van elke bron (plant, dier, enz.).

Crypt # 2: Peruvian Jungle

Basiskamp: Jungle Ruins
Vestige Beloningen: Eveningstar's Cape (verhoogt de duur van waarneming herb effecten)

Je zult deze crypte vinden nadat je Jonah hebt gevonden bij de rest van het vliegtuigwrak (nadat je bent overgegaan van Crypt # 1). Vanuit het basiskamp, volg Jona niet nog. Ga in plaats daarvan terug naar beneden naar de gebied met water.

Zwem over en klim omhoog naar de tegenovergestelde dijk. Ga rechtdoor langs de kust naar de rotsmuur aan de achterkant van het gebied. Klim omhoog en gebruik de boomtak om naar de andere kant te slingeren.

Nu zie je een kleine vijver voor je en het grotere wateroppervlak naar je rug. Zwem over de kleine vijver gebied en afbreken van de muur je vindt achterin. Ga door en zorg ervoor dat je de Collectible aan je rechterkant ongeveer halverwege.

Terwijl u doorgaat, gebruikt u uw pijl en boog pijl om de muur naar beneden te trekken. Voordat je naar binnen gaat, kijk naar rechts om een ​​muurschildering te vinden.

Ga nu via het pad je hebt net geopend. Ga verder en ga links wanneer je de poort tegenkomt. Pas op voor de val hier door het touw af te knippen. Nadat je het hebt uitgeschakeld, volg je het pad om een ​​ander te vinden collectible.

Van het collectible, draai je om en kijk naar de linker muur; je ziet daar een kleine opening. Ga er doorheen.

Aan de andere kant, gebruik de hendel op de achterste muur om de poort te openen die je pad net een moment geleden blokkeerde. Ga verder de muur af om te vinden een andere hendel dat zal een andere poort openen die je weg blokkeert.

Vervolgens doorkruisen de klimgebied en maak je een weg naar de top, op zoek naar een paar traps onderweg. Als je daar eenmaal bent, zul je een andere vinden sarcofaag. Binnenin zal je volgende overblijfsel zijn, de Kaap van Eveningstar. Dit stuk versnelling verhoogt de duur van het waarnemen van herbewerkingseffecten.

Crypt # 3: Kuwaq Yaku

Basiskamp: Kuwaq Yaku
Vestige Beloningen: Nine Strides 'Boots (oogst meer door de mens gemaakte bronnen uit elke bron)

U zult vinden twee crypten in dit gebied.

Je kunt de eerste vinden door beginnend bij het kampvuur van Kuwaq Yaku voor de restaurant / bar waar je Jona verlaat na aankomst in het gebied. Met de restaurant / bar aan je rug, ga rechtdoor.

Wanneer je bij de brug, spring van de linkerkant en zwem naar de kust voor je naar links.

Als je daar bent, ga je rechtdoor de grot. Duik en zwemmen tot het einde van de grot en beklim de rand naar links. Volg het pad rond, zorg ervoor dat je de collectibles onderweg.

Wanneer u de structuur aan het einde van het pad, sla linksaf om een ​​kaart te vinden aan de rand van de kamer. Ga verder door het gebied om een ​​te vinden muurschildering in de volgende kamer.

Nadat je de muurschildering hebt gepasseerd, glijd langs de dijk. Zorg ervoor dat je de grote mist spijkermuren als je naar beneden gaat. Ze wisselen elkaar af links, rechts, links.

Aan het einde moet je springen en je gebruiken klem de bijl vast aan een touwzwaai over de kloof.

Ga rechtdoor om de sarcofaag. Je beloning is de Nine Strides 'Boots. Met deze uitrusting kunt u meer door de mens gemaakte bronnen van elke bron verzamelen (neergehaalde vijanden, enz.).

Crypt # 4: Kuwaq Yaku

Basiskamp: Jachtgronden
Vestige Beloningen: Condor Cowl of Urqu (verhoogt de duur van focus-kruideffecten)

Crypt 4 bevindt zich ook in hetzelfde gebied. Dit is de eenvoudigste crypt om te vinden en te openen in het hele spel. Echter, je hebt het jachtgeweer nodig voordat je het kunt openen, dus je zult wat verder moeten gaan door het spel voordat je teruggaat naar deze.

Zodra je het geweer hebt, ga je naar Jachtbasis basiskamp.

Geconfronteerd met de exploderende loop bij het kampvuur en ga rechtdoor, de bank knuffelen onderweg. Wanneer je aan het einde bent, vind je de crypte op de links.

Blaas de houten barrière open en vind de sarcofaag binnen.

Je krijgt de overblijfselen Condor Cowl of Urqu voor je inspanningen. Deze versnelling verhoogt de duur van de focus-kruideffecten.

Crypt # 5: The Hidden City

Basiskamp: Tempel van Kukulkan
Vestige Beloningen: Houten kanen van Yaway (biedt extra bescherming tegen brand en knock-downs)

Deze crypte is misschien wel de moeilijkste om in de game te vinden. Tenzij je een adelaar bent, is de kans groot dat je deze over het hoofd ziet.

Van de kampvuur in het basiskamp van de Tempel van Kukulkan, loop recht naar de brug.

In plaats van er overheen te gaan, loop naar rechts, naar de Rand van de klif.

Eenmaal aan de rand, naar beneden klimmen over de rand en ga verder afdalen. Swing spring over naar de rotsen aan je linkerhand.

Eenmaal daar, kruipen door de opening en volg het pad. Direct achter je aan kruip door de volgende ruimte, dat zal je wel doen naar beneden glijden in de kamer beneden. Terwijl je er doorheen gaat, zorg je ervoor dat je de collectible aan je rechterkant - tegenover de muurschildering.

Ga vervolgens door de kamer en spring op de tegenwicht voor je (degene in de kamer met alle lichamen en de diepe put). Berijd het contragewicht naar de kamer beneden.

Net verderop aan je linkerhand vind je de sarcofaag. Binnenin zit het spoor: de houten kanen van Yaway.Deze uitrusting biedt extra bescherming tegen brand en knock-downs.

Zorg ervoor dat je goed oplet collectibles als je uit de crypte komt. Om te zien hoe je er helemaal doorheen kunt - en welke valstrikken en kleine puzzels je kunt verwachten, bekijk de video hierboven.

Crypt # 6: The Hidden City

Basiskamp: Tempel van Kukulkan
Vestige Beloningen: Ch'amaka's War Vest (verhoogt de bescherming tegen melee-aanvallen)

Dit is misschien niet de werkelijke zesde crypte in het spel, omdat je eerder in de Verborgen Stad andere crypten kunt vinden. We hebben het echter in deze gokkast gestopt omdat je het zult tegenkomen terwijl je verder komt en het de vijfde in de rij zet als je het verhaal doorspeelt.

Als je eenmaal infiltreer de sekte en maak de knipscène af met de belangrijkste antagonist van het spel in de tempel van de bovenste stad, je zult merken dat je op de kliffen uitkijkt over een woeste rivier.

Als je eenmaal de andere kant hebt bereikt, ga dan niet recht op je doel af.

In plaats daarvan, ga links en klim de kliffen op tot je het einde van het pad bereikt. Daar vind je de ingang van de volgende crypte.

Ga naar binnen en afdalen tot op de bodem van de grot. Gebruik jouw pijl en boog pijlen om de houten barrière voor je naar beneden te trekken. Blijf doorgaan en klim naar de top van de kliffen langs het pad.

Wanneer je de top bereikt, abseilen en swing-jump aan de overkant naar de afgrond met de poort. Zorg ervoor dat je voorzichtig bent, want je kunt van de rand vallen omdat het zo ondiep is.

Ga door de poort en naar het einde van het pad om de sarcofaag. Ch'amaka's War Vest zal je beloning voor je uitrusting zijn. Dit biedt verhoogde bescherming tegen melee-aanvallen.

Crypt # 7: The Hidden City

Basiskamp: Verlaten dorp
Vestige Beloningen: Manko's Boots (bieden camouflage bij het jagen op roofdieren)

Deze kan enigszins lastig zijn om te bereiken als je geen aandacht schenkt aan de lay van het land.

Ga naar de Verlaten dorp basiskamp. Van de kampvuur, volg het pad terwijl het iets naar rechts buigt dan rechtdoor.

Wanneer u de stenen boog vooruit, zoek naar een ladder hangend aan het gebouw aan de rechterkant.

Klim op de ladder en volg de daklijn naar links.

Springen naar de boom voor je, dan springen naar de verhoogde stenen muur ervoor (net rechts van een andere stenen boog).

Gaan rechtdoor en verbind de twee kabelstijlen om een ​​pad over het water beneden te creëren.

Klim omhoog klippen en zoek naar de crypte ingang bovenaan, weggestopt in de rots aan de rechterkant.

Terwijl u het pad volgt, moet u het touw afsnijden voor de val dat is net voorbij het gehurkte gedeelte, en als je bij de bron bent, kijk dan aan beide kanten op verzamelobjecten voordat je naar binnen springt.

Na het springen in de put, zwem naar beneden en zoek naar de opening langs de randen. Ga door deze opening en zwemmen helemaal naar de houten barricade aan het einde. Als je links van de barricade kijkt, in het deel van de grot dat links uitloopt, vind je een collectible op een stenen altaar uitgehouwen in de muur van de grot.

Als je klaar bent, de barricade afbreken en ga verder. Aan het einde kom je bij een set van stappen. Ga deze op en zoek naar collectibles in de kamer waarin je je bevindt. Als je klaar bent, ga de trap op en de sarcofaag zal bovenaan staan.

Je beloning is Manko's Boots. Deze bieden verhulling bij het jagen op roofdieren.

Crypt # 8: The Hidden City

Basiskamp: Visgebied
Vestige Beloningen: Geen

Je kunt deze crypte alleen openen door de zijmissie "Star Crossed", waar je van krijgt Uchu in de Skull Cave.

Nadat je het eerste deel van de zijmissie hebt voltooid, moet je de Redder's Amulet. Je kunt in het gebied komen waar deze crypte zich eerder bevindt, maar de ingang zal alleen opengaan als je op zoek gaat naar het Amulet van de Heiland.

Van de Fishing District kampvuur, kijken vlak langs de oever van het meer.

Beklimmen de boom tussen jou en de de dichtstbijzijnde hut. Klim helemaal langs de rotswand en pak alle collectibles in het kamp aan de top.

Kijk langs de rotswand aan je rechterkant om de ingang van de crypte te vinden.

Eenmaal binnen, volg het pad en kruip onder de speer val. Wees echter voorzichtig en val niet in de pitval dat ligt net verder.

Grijp de muurschildering aan het einde van het pad en gebruik je pick bijl om de muur naar links te openen. Ga door en ontwapenen de traps onderweg (wees voorzichtig met rollen onder de eerste speerval omdat het gemakkelijk is om degene die erna wordt geactiveerd te activeren). Aan de andere kant van de vallen, pak alle collectibles in de kamer en klim de linkerkant van de muur voor je.

Wanneer je laten vallen, u wilt ga rechtdoor. Je kunt echter recht in een kamer gaan, dan weer rechts (kruip onder een deur) om een ​​andere kamer te bereiken met goud binnenin.

Ga terug naar het primaire pad en volg het naar de brug die naar de sarcofaag leidt.

Vier het nog niet - hier wordt het een beetje lastig. De brug zal instorten wanneer je het probeert over te steken, je onderdompelend in het water eronder. Zwem naar beneden en vind de gat in de muur om een ​​ander deel van het gebied te bereiken.

Eenmaal binnen dit deel van de tempel, kijk naar rechts. Rechtsachter zie je a hefboom. Duw erop om de water niveau.

Zwem door de deur- aan het andere einde, zwem naar de oppervlakte, zwem dan naar de volgende kamer. In deze kamer vind je een andere hefboom rechtsachter. Gooi het en zwem zo snel als je kunt terug naar de deur waar je doorheen bent gekomen voordat het sluit.

Je herhaalt het proces een derde keer, behalve dat je deze keer door een gat in het plafond zwemt, omdat de deuren te snel sluiten. Breek de barricade af, zwem door de spleet in de muur en kijk naar de sarcohpoagus.

Je krijgt hier geen spoor van. In plaats daarvan krijg je 125 exp en 750 salvage.

Crypt # 9: The Hidden City

Basiskamp: De wilde jungle
Vestige Beloningen: Greaves of Six Sky (snellere gezondheidsregeneratie)

Deze crypte ligt vlak bij de ingang van de Challenge Tomb Het Wilde Jungle-gebied van de Verborgen Stad.

Van de basiskamp, Gaan links, naar aanleiding van de Challenge Tomb-markers. Wanneer je bij de diep water, beurt links opnieuw en klim de dijk op en dan de boom.

Doorkruis de klif gezicht voorbij de waterval. Wanneer je de top bereikt, draai je rechts en ga de crypte in.

Wees op uw hoede voor de vloerval wanneer je binnenkomt. Spring erover en pak de collectible.

Ga door de barst in de muur en pak de collectibles in de volgende kamer. Volg het pad recht voor een ader van goud of volg het pad naar de rechts naar het volgende gebied.

Aan het einde van het pad, Spring naar beneden naar de bodem van de kamer. Er zal zijn een muur om te breken met je pikhouweel om verder te gaan. Draai je naar de links en beklimmen tot het vinden van een collectible. En kijk naar de muur tegenover de breekbare muur om een ​​te vinden muurschildering.

Ga door de breekbare muur en zwaai over de pitval gewoon binnen. Volg het pad naar beneden en passeer een beklimbare muur aan je rechterkant. Ga deze kant op om door te gaan of sla linksaf om naar het einde van het pad te gaan voor a collectible.

Terug op de hoofdroute, doorkruis de houten balken op de top van de klif om de te vinden sarcofaag. Je beloning is de Greaves of Six Sky. Deze zorgen ervoor dat uw gezondheid sneller wordt hersteld.

Crypt # 10: Mission of San Juan

Basiskamp: rivieroever
Vestige Beloningen: Kantu's vergulde vest (verhoogt ervaring van jagen)

Om toegang te krijgen tot deze crypte, moet je de side-missie starten "Explore the Local Mysteries", die je kunt krijgen van de twee ontdekkingsreizigers in de buurt van de rivier, aan de linkerkant van het RIdeside kampvuur. Net als Crypt 7 kun je de toegang tot deze op elk moment vinden, maar deze wordt pas geopend als je deze missie start.

Van de twee ontdekkingsreizigers, de rivier oversteken en volg het pad voorbij de wolvenhol.

Ga naar de steek naast het hol en druk in het kruis op het voetstuk. Ga de crypte in en afzakken. Wanneer je bij de tweede druppel, je kunt gewoon Spring naar beneden omdat er water beneden is.

Zwem naar Isabella. De sarcofaag zal naast haar zijn. Open het om het vergulde vest van Kantu te krijgen, waardoor je meer ervaring hebt met het jagen.

Zorg ervoor dat je de video hierboven bekijkt om alle verzamelobjecten te zien die zijn uitgestrooid langs het afritpad van de crypte.

---

Dat is elke crypte Shadow of the Tomb Raider. Bekijk ook onze andere walkthroughs en handleidingen voor verzamelobjecten, de beste vaardigheden en oplossingen voor Challenge Tombs.